22 februari 2012

Nystart ......

Byta ett ord eller två gjorde det lätt att gå.
Alla människors möte borde vara så.
(utdrag ur "Människors möte" av Hjalmar Gullberg)


Ovanstående tänkvärda ord var temat för kvällens Sinnesromässa, vilken blev en fin avslutning på en i övrigt fin dag. Undrar varför jag inte besöker Sinnesromässan lite oftare än vad jag gör, för den andlighet och sinnesro jag får med mig hem är så underbar.

I övrigt har jag varit på kurs på TRR idag samt haft en träff med min handläggare där. Både kurs och träff kändes positiva. Ska få börja en lite längre utbildning i mars (alt. maj) i TRR's regi för att bredda mina möjligheter till nytt jobb.

Vet att det är länge sedan jag var aktiv på bloggen, men nu känns det som om jag skulle komma igång igen. Det kommer att bli mindre av lappteknik och handarbete och mer av mig och mina tankar om nuet och framtiden.

Inga kommentarer: