13 februari 2011

Ännu en helg är snart till ända ......

Den här helgen har varit hektisk och jag har inte hunnit med riktigt allt jag planerade göra. I lördags var jag på en minikattutställning på Vellingeblomman. Där lyssnade jag på ett föredrag av en kattbeteendevetare - jag lärde mig mycket intressant om katten som jag inte visste innan. Jag är jättesugen på att skaffa en katt, men tänker vänta tills jag blir pensionär - en katt ska inte vara ensam 8-10 timmar i sträck medan matte är på jobb!!

I dag har jag som vanligt haft tvättstugan. På förmiddagen besökte jag en väninna som just blivit by-passopererad och hjälpte henne med lite inköp. Man får ju inte bära något de första veckorna efter operation.

I eftermiddag var och och en annan väninna på bio och såg på The King's Speech. En underbar film om den vänskap som växte fram mellan kung George VI och talpedagogen Lionel Logue. Filmen har blivit nominderad till 16 olika Oscarskategorier - något som är helt förståeligt.

Colin Firth spelar huvudrollen som kung George VI, vilket han gör på ett alldeles ypperligt sätt.

Kungens hustru, Elisabeth, var den s.k. drottningmodern som efter ett långt och strävsamt liv avled i början på 2000-talet.

Jag anmälde mig till en Sy Tillsammans på Quilt- och Lapptekniklistan och hade en hel vecka på mig för att hinna sy klart en liten bonad med hjärtmotiv nu inför Alla Hjärtans Dag. Bonaden påbörjades i dag och jag har kommit så långt att jag ska börja kvilta ihop lagren. Orken tog slut och jag får motvilligt erkänna att jag inte hann med uppdraget. Det är visserligen ingen skam - men det känns ändå lite ledsamt.

Veckan som kommer blir tuff, flera möten är inbokade i kalendern och sedan brukar det ju alltid hända ett och annat som är helt oplanerat också. Never a dull moment!



Inga kommentarer: