25 februari 2012

Lördagskvällens ro ......

Det är lördag kväll och jag slötittar på ett avsnitt ur Morden i Midsomer (som jag sett ett antal gånger förut) med en kopp gott thé inköpt på Kahls av en f.d. arbetskollega. Men jag tittar hellre på en gammal repris än på  Melodifestivalen, trots att den går från Malmö!

Tidigare idag var jag på ett kretsmöte där jag håll i ordförandeklubban. Det blev ett bra möte som höll sig inom tidsgränsen. Ja, egentligen har vi ingen tidsgräns så sett, men mer än två och en halv timma skall det inte behöva hålla på.

Igår var jag på bokrean och fyndade bl.a. den här boken: "Kort om känslor" av Dylan Evans

Just nu lär jag mig lite om mina känslor och hur jag reagerar på dessa i olika situationer. Boken blir en bra "bredvidläsning" med bl.a. lite om affektteori.

Gårdagen avslutades på kinakrogen tillsammans med det "vanliga" gänget. Som vanligt med hög stämning och en massa glada skratt. Jag är så tacksam för dessa fredagskvällar, de ger mig mycket mod, styrka och tillit att möta den kommande veckan.




I morgon är det som vanligt tvättstugan som gäller, samt att jag skall ringa en mycket god vän och prata lite. Det var ett tag sen' vi hade ett av våra långa samtal och jag har saknat dem!

Inga kommentarer: