02 november 2008

Sista dagen på Quilt Festival 2008

I dag var det sista dagen för min del, men festivalen håller på även i morgon.

Jag har gått på utställningen och fotat en massa helt fantastiska kviltar. Tyvärr kan jag inte lägga ut den på min webshot eftersom jag inte har antecknat designer och namn å quilten. Men om du vill ha bilder kan du maila mig privat så ska jag ordna det på något sätt.

Det blev ingen Silver Star Salute Dinner för mig! Jag känner mig jätteförkyld och hostar och har mig, så jag bestämde mig för att ta hand om mig själv och skippa middagen (fast den är säkert hur trevlig som helst).

Tittade däremot på Ricky Tims konsert som var jättebra. Han hade en kvinnlig sångerska med sig som sjöng ett par låtar tillsammans med honom och hon var helt outstanding. Hennes namn är Cat Bowers (kan vara felstavat) och hon brukar sjunga på Broadway ibland.

Nu har gjort en drink bestående av vatten och 2 st brusTreo. Det tänker jag dricka tillsammans med en kopp riktigt varmt thé och sedan gå och lägga mig.

Detta blir antagligen det sista inlägget här från Houston. I morgon är det uppstigning kl 07.00, dusch och andra hygienaktiviteter och sedan blir det stor frukostbuffé här i hotellets matsal. Den får jag äta med andakt för den kostar 20 dollar (motsvarar ca 160 kr inkl skatt).

Vi måste åka från hoteller senast 12.00. Planet avgår 15.50 men incheckning skall ske minst tre timmar före avgång. Det är bra att de har sådana säkerhetsregler tycker jag.

Kl 09.00 måndag morgon mellanlandar vi i Amsterdam och kommer till Köpenhamn ca 11.30.

Det har varit en underbar upplevelse de här dagarna i Houston och när jag kommer hem kan vi väl träffas några stycken så ska berätta om och visa bilder på alla de underbara verken jag har sett här - inte att förglömma att visa alla fina saker jag köpt.

Men - hör och häpna - jag har underskridit min inköpsbudget med flera hundra dollar så jag har verkligen bara köpt sådant jag ville ha! Det är en skön känsla att ha med sig hem!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Trist med förkylning, och inget roligt att flyga med täppt näsa! Jätteroligt att få läsa om det ni är med om. Ser fram emot att få se bilder när ni kommer hem. Du få lägga dem någonstans där de inte är "öppna" för alla.
kram Monica