09 november 2008

Tillbaka till vardagen

Så är allt tillbaka till det gamla vanliga igen. Helgen är snart slut och en ny arbetsvecka börjar. Förra veckan var kort för min del - bara 2 arbetsdagar, varav jag bara kan räkna 1 som något så när effektiv :-))

Lördagen inleddes med månadsmöte på Öresundsquiltarna och efter det åkte jag tillsammans med några quiltväninnor till en nyöppnad quiltbutik här i Malmö, Veronicas Quiltshop på Stora Nygatan. Det är verkligen en mysig liten butik som kommer att få fler besök av mig i framtiden. Bland annat hade hon underbara japanska tyger som kommer att passa perfekt till Öresundsquiltarnas nya månadsblock.

Idag plockade jag fram mitt stickprojekt - Mystery Stole No. 4 (se bild). Stickade ett tiotal varv, snart är jag klar med ledtråd 4 och då återstår bara 5 + 1.

Inga kommentarer: