22 mars 2008

Påskhelg

Påskafton med stora vita snöflingor. Uppkomna vårblommor slokar dystert under det lätta snötäcket. Ja - så ser början av påskhelgen ut i Malmö.

Jag är ledig i fyra hela dagar nu och det känns helt underbart. I går (långfredag) stickade jag på ett projekt som jag är med i via en Yahoo-sticklista. Det är hur roligt som helst det här med KAL's (= Knit Along), att sticka tillsammans med andra som stickar samma projekt och delar med sig av glädjeämnen och bekymmer via listan. Det är rätt länge sedan jag gav mig ikast med ett större stickprojekt men det här känns hur rätt som helst.


Idag har jag varit ute och köpt lite vårsnittblommor framme i vår eminenta blomsteraffär vid Torget. Det blev lite tulpaner och lite påskliljor. Sedan åkte jag ut till Stoff o Stil på Svågertorp för att köpa ett par rundstickor. Usch och fy för vad det blåste kallt där ute! Det var skönt att komma hem igen.

Här bredvid är en bild på "perfekt cirkelrunda" hål jag lärde mig på en sykurs jag gick för ett par helger. Katten i cirkeln framträder lite bättre när jag quiltat stycket färdigt.

Inga kommentarer: