24 mars 2008

Äventyrlig resa norrut

Idag har det inte blivit så mycket stickat eller sytt. Vid halvniotiden i morse startade jag bilfärden norrut till Falkenberg för att hälsa på mina barn och min gamla moster. Vädret var vackert i Malmö och jag trodde i min enfald att det skulle bli en "torr" och trevlig bilresa. Vid Hallandsåsen mötte mig det söliga väglaget - vindrutetorkarna gick i ett och det var inte lätt att se mer än ett par meter framför sig. När jag passerade Slöinge var det heltvitt i naturen. Strax före Falkenberg var det bilkö p.g.a. av en trafikolycka ... gissa om jag var arg på mig själv för vad jag utsatte våde mig själv och mina anhöriga för ....

Nåväl, efter mycket om och men kom jag fram och fick lite stärkande kaffe ... hihihi ... det är inte klokt vad kaffe kan verka lugnande ibland!

Efter några trevliga timmar tillsammans med barn och moster var det dags att vända bilkylaren söderut igen.


Nu är det snart dags att plocka ihop inför morgondagens jobb. Det blir en lång dag i morgon!!

Inga kommentarer: