22 februari 2009

Crazy Stars

Ja, nu det väl dags att jag uppdaterar bloggen lite, det är ju 3 månader sen' sist.

Mycket av min tid har gått åt på jobb, lite mindre tid åt syende och stickning. Lite tid har jag också ägnat åt vänner och bekanta.

Till vänster är en bild på det jag sysslat med den här helgen, en quilt efter mönstret Kwik Scrappy Star. Jag har lite funderingar på att sy ytterligare en omgång med 12 block så quilten blir lite större. Då blr det också ett par block över till en kudde.

Här är en julduk som jag hoppas blir klar för användning till nästa jul. Mönstret är hämtat från Quilte Magasinet och är en sorts variant på Square Dance-tekniken.

Jag har lite vaga planer på att sy en i gult, grönt och blått/turkost till påsk.



I december stickade jag en halsduk, en s.k. adventskalender-halsduk. Bilden visar de sju första led-trådarna och en detaljbild.

2 kommentarer:

Carmen i Malmö sa...

Hej på dig! Kul att se att du både syr och stickar. Det var länge sedan vi "sågs" här på nätet. Kram Carmen

Anonym sa...

Vilka underbara stjärnor du har gjort!! Härliga tyger är det också.
Kram Kerstin