25 november 2008

Lyrisk studiemiljö

Idag var jag på ett studiebesök på Hvilan Utbildning utanför Åkarp för mitt jobbs räkning. Vilken underbar miljö - både fysiskt och psykiskt! Skolan ligger ute på landet i underbar natur och tillhandahåller bl.a. KY-utbildning till florist, trädgårdsanläggarutbildning, vanliga traditionella kärnämnen och mycket annat.

Jag blir så sugen på att börja läsa något igen. Har nästan varje år sedan jag slutade gymnasiet för en herrans massa år sen' gått någon kurs i ett eller annat ämne på kvällstid. De två - tre senaste åren har det inte blivit, men oj vad jag kände inspiration ute i Åkarp att sätta igång - helst på en gång förstås!!

När jag kom hem i kväll övade jag lite bakåtsyning och fick sytt om några sömmar på en löpare som blev fel häromkvällen. Det gäller att hålla tungan rätt i mun så man får färgerna i rätt ordning när man syr något som liknar "Storm at Sea".

Inga kommentarer: