23 november 2008

En vecka kvar till advent.........

Veckan som gått har varit sisådär, fast det mesta har varit bra. På jobbet verkar det ordna sig också, så en eller två veckor till med extra arbetsuppgifter - sedan är det förhoppningsvis normala arbetstider som gäller.

Lördagskvällen tillbringade jag tillsammans med en person som får mig att skratta och må bra - tack L!!

Idag har jag för en gångs skull haft bra flyt på saker och ting. Hade tvättstugan på förmiddagen, städade, jobbade med jobbgrejer ett par timmar, sydde lite på ett UFO. Uppgjorda planer för kvällen blev inte av - så det blev lite extra sytt.

Resultatet syns här till vänster. Den här löparen började jag på för flera månader och idag har jag sytt ihop blocken (ja - inte alla egentligen - det är bara blocket längst till vänster som är hopsytt helt - de andra är arrangerade för fotot.

Ramar skall också dit innan jag kan börja quilta verket.

Min lilla dotter Sara har varit på sitt livs första audition idag. Hon försökte komma med i "Körslaget" men hade inte turen med sig idag. Bättre lycka nästa gång!

1 kommentar:

HexagonLady sa...

Jättesnygga kuddar och löpare!!! Hälsningar från en annan lapphexan Leja

www.123minsida.se/Ejdelens-Textil