01 november 2008

The Galleria, Houston

Houstons största "varuhus" - The Galleria - fick ett 5 timmar långt besök under fredagen. Där finns allt från The Disney Store till de sora modehusen, ex.vis Diane von Fürstenberg. Jag var trött när hotellets taxishuttle kom och hämtade oss på parkeringen igen. Mina inköp var inte så många - några burkar bodylotion på Victoria's Secret och en Halloween-T-shirt på The Disney Store.

Efter att ha lagt in sakerna på hotellrummet var det raka spåret till Convention Center igen. Kvällskurs mellan 18.00 - 21.00. Läraren hette Eileen Sullivan och kursen "Not Another Log Cabin". Här var det papperssax och klister som gällde. Vi fick lära oss om fat and skinny logs och hur man med enkla medel kan skapa de mest fantastiska quiltar med log cabintekniken.

Jag fick beröm för min "blomma" som jag lyckades skapa.

Hemma på hotellet igen fick jag en chock när jag steg in genom dörren - en livs levande indian stod i kaffekön på Starbucks Café. Gissa om jag blev förvirrad - ända tills jag kom på att det ju var Halloween firande. Efter en stund vällde massor av ungdomar in utklädda på de mest fantasifulla vis. Kul att se.

I skrivande stund meddelar de på TV att det är denna helgen som USA byter till vinstertid! Inte underligt att jag varit vilsen ibland när det gällt att få ihop tiden!! ;.))

Idag är sista dagen och vi ska kolla på utställningen och göra de sista inköpen. I kväll blir det först konsert med Ricky Thims och sedan Silver Star Salute Dinner med Alex Anderson.

2 kommentarer:

Carmen i Malmö sa...

Kul att vara i USA just denna helgen. Annars är det ingen helg som jag är förtjust i. Ursäkta en novis men .... vem är Alex Anderson? Glöm nu inte packa ner alla prylar du handlat. Kram från Carmen

Anonym sa...

Hej. Måste bara säga -> Finns det en Disney shop ?! :D Vill dit :D hehe. Kram