31 oktober 2008

En dag fylld med quiltaffärer och underbara kreationer


Hela torsdagen spenderades i Convention Center. Frukost intogs vid halvtio på Starbucks Café och sedan var det dags att glida in på gräddfilen (vi som har registrerat oss på kurser) till alla quiltaffärerna som stod och väntade. Kön med människor som köpte dagsbiljetter var jättelång och jag trodde det skulle bli väldigt trångt därinne, men det var helt uthärdligt. Jag minns med fasa trängseln på Bokmäsan i Göteborg - och det går inte att jämföra - Göteborg var flera gånger värre!

Inköpen blev ganska många under dagen, men inte över budget. Bl.a. hittade jag 1/2-yard dupionisilke till 5 dollar och ett kit till en väst i blått, grönt och turkos. En 8 inch bred linjal och lite annat smått och gott hamnade och i inköpskassen. För att prata om något helt annat - denna inköpskasse sydde av efter ett mö nster i Anne-Pia Godsk Rasmussens nya och den funkar SK.....BRA!!! Rymmer hur mycket som helst. Jag rekommenderar alla att sy en sådan till sig!

I går hade jag också ett lunchseminarium på schemat. Den talangfulla Charlotte Warr Andersen pratade som "Charlotte's Scrapbag" på ett helt förtjusande sätt. Maten bestod av en sallad med kycklingpaté med frukttarte till efterrätt.

Klockan halvsju började den sista föreställningen av Bernina Fashion Show och jag är glad att jag har fått vara med om att se den i levande livet. Underbara kreationer som är sydda av designers på hemmasymaskiner. Allt utsmyckat med pärlor, fjädrar, dun m.m.

Idag blir det shopping i The Galleria - ska bli spännande att se vad jag kommer att hitta där! Kl 18.00 ikväll är det dags för en kurs igen - Logcabin på ett annorlunda sätt.

Bilden ovan visar en av klänningarna som var med på Bernina Fashion Show.

Bilden till höger är tagen från Convention Center och visar en del av Houston's Cityscape.

2 kommentarer:

Carmen i Malmö sa...

Hej!
Läser din blogg varje dag, kul att "följa med dig" på ditt äventyr. Kramar från Carmen

Anonym sa...

Hej!!
Här är en till som läser den var dag. Kul att höra vad ni hittar på. Kram Kerstin Lind