19 oktober 2008

Bara 1 vecka kvar .......

Söndag eftermiddag - och bara 1 vecka kvar till min "tripp över pölen". För ett bra tag sen' så bestämde jag mig för att tillsammans med en quiltväninna åka till Houston, Texas för att bevista den årligen återkommande Quilt Festival - i quiltvärlden ansedd som den största och bästa quiltmässan i världen.

Rum är bokat på Hyatt Regency och mässan håller till på George R Brown Convention Center.

Jag har aldig varit "over there" så bara det kommer att bli en upplevelse.

Veckan i Houston kommer att bli hektisk men samtidigt väldigt lärorik. Jag har anmält mig till 4 kurser, bl.a. skall jag gå en kurs för Carolyn Bryer-Fallert (ett av hennes projekt ses här till vänster) och lära mig sy kurvor enligt hennes metod. En kurs i frihandsquiltning för Laura Heine och ett par andra teknikkurser står också på mitt schema.

En dag kommer vi att åka på en busstur till ett par quiltbutiker samt besöka ett museum. Vi har också vikt en dag för att kolla in vad staden Houston har att erbjuda.

Min kompis kommer att ha sin dator med sig så jag hoppas jag kan låna den och uppdatera min blogg här med nyheter från Houston.

Annars har helgen här i Malmö varit lugn. Min dotter har varit på besök och vi har varit ute och shoppat skor bl.a. Hon hittade jättesnygga svarta vinterboots!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Inga-Britt!
Önskar dig en underbar tur till det landet "over there".
Ser fram emot att få höra sen om allt roligt ni varit med om.
Kram Kerstin i Råröd