27 oktober 2008

Måndag morgon i Houston

Ja, så är jag äntligen här!! Resan över till USA var lång - vi hade en försening på över en timma i Paris. Men allt gick bra. Det flöt på bra med lite sovtid, lite mat och lite filmtittande på planet. Jag träffade på en trevlig amerikansk dam från Houston när jag var ute och rätade på benen vid ett tillfälle och vi pratades vid en lång stund om politik, quiltfestival och mycket annat. Damen ifråga hade varit i Florens tillsammans med sin man men eftersom hans jobb betalade hans biljett och hon betalade sin egen så åkte mannen i business class och damen i economy.

Nu är det måndag morgon och jag har varit med Britt-Inger till George R Brown Convention Center och registrerat mig. Jag har inget på programmet förrän kl 12.00 då jag ska på lunchseminarium så därför är jag tillbaka på hotellet just nu. Britt-Inger har heldagskurs fram till kl 21.00 i kväll.

Jag ska också ha kurs i dag, en mellan 14.00 - 17.00 och en mellan 18.00 - 21.00.

Jag är också väldigt stolt över att ha pratat franska med personalen på Air France (bolaget vi flög med) - jättekul att jag fortfarande kommer ihåg så mycket trots att jag inte pratat franska på jättelänge.

Nu ska jag gå ut och köpa lite frukt och annat ätbart att ha på rummet ikväll.

Förresten, promenaden från Convention Center till hotellet som tar ca 15 min är mycket bra för kondisen :-))

Skriver mer sen.

1 kommentar:

Carmen i Malmö sa...

Hej Inga-Britt!

Kul att läsa att ni kommit fram ordentligt. Ha det nu så kul på kurs i Houston.

Kram
Carmen i Malmö