29 oktober 2008

Kurs och shopping

Tisdag förmiddag var jag på kurs för Nancy Brennan Daniel, en förtjusande dam som lärde ut ett sätt att ta vara på scraps. Slice 'em 'n Dice 'em hette kursen och finns även som bok. Mycket bra undervisning.

Efter en god lunch på en italiensk restaurang blev det lite shopping i centrala stan'. Jag köpte inte mer än ett par bokmärken, söta katter som man sätter fast i boken så man ser var man är.

På kvällen var det ut till Convention Center igen för att titta på de vinnande quiltarna i IQA tävling. Helt underbara saker!!!! Fotade inget igår för där var för mycket folk, men kommer att få se dessa underbara kreationer flera gånger under veckan så foto kommer!

Idag blir det utflykt hela dan'. Bl.a. till The Painted Pony och till staden Galvestone vid Mexikanska Bukten.

Frukt - jag älskar frukt - men det är stört omöjligt att hitta färsk frukt här i stan. Av en slump hittade jag i affären/caféet på hotellet en liten burk med tärnad färsk frukt. Pris USD 2,98 = ca 25 kr - men jag lovar att det var väl värt pengarna.

2 kommentarer:

Carmen i Malmö sa...

Hej!

Du får gå till Möllan när du kommit hem och gosa dig bland all frukt och grönt som finns där.

Kramar från
Carmen

Anonym sa...

Ska bli apännande att få se bilder när ni kommer hem igen.....och bilder på allt som ni shoppat också :-) kram Monica A