30 oktober 2008

Shoppingtur i Texas

Onsdagen ägnades åt utflykt till olika quiltaffärer utanför Houston. Jag trodde vi skulle få se lite av landet - men det mesta var bara raffinaderier och industriområden. Och en massa motorvägar.

Vi kom fram till första stoppet - The Painted Pony - en helt underbar quiltaffär. Här gjorde jag dagens första fynd, ett kit med jultabletter och tillhörande servietter. Affären blev svårt skadad i orkanen Ike och de hade precis blivit färdiga med renoveringen till vi kom.

Efter detta ställdes färden till Battleship Texas och monumentet vid San Jacinto, där slaget om Texas stod 1832. Texas trupper leddes av Sam Houston, som senare gav namn till staden Houston. Vi såg på en film om slaget och var uppe i det höga utsiktstornet som gav en milsvid utsikt.

Nu var det lunchdags och den intogs på Floyd's Crawfish Restaurant, där jag åt Chicken fried Chicken med french fries. Ganska gott faktiskt!

Serveringen på restaurangen var inte så värst snabb så vi fick stryka ett av affärsbesöken på eftermiddagen, men det gjorde ingenting. Eftermiddagens besök var på Sew Comtempo där jag inhandlade en stor påse pärlemorknappar för 5 dollar.

Dagens sista affär var Quakertown Quilts, en affär med rätt stort utbud och här hittade vi en jacka vi båda blev förtjusta i. Vi köpte varsin yard chenille och resultatet av den här affären kanske blir färdigt någon gång till jul - förhoppningsvis! :-))

På kvällen var det Prewiev Night på Quilt Festival och där var verkligen mycket att se. Jag träffade Carly på Webfabrics och fick en stor kram av henne, jag är tydligen en av de kunder från Sverige hon kommer ihåg namne på. Jättekul tycker jag!!

Naturligtvis blev det lite inköp hos Carly och även hos några andra affärer. Vi hann med 4 gångar av 19, så nu ska vi tillbaka och spendera hela dagen där och avsluta med att bevista Bernina Fashion Show.

Rapport om detta kommer i morgon!

Inga kommentarer: