23 januari 2011

Köksbordet rensat från rutor .................

 Idag har jag fått ihop jullöparens alla rutor. Nu återstår att leta fram ett fint bakstycke och sedan börja kvilta. Skönt att vara ute i god tid före jul hihihihi....

Annars har söndagen varit som vanligt med extra sovmorgon, tvättstugetid och "egentid". Det blev t.o.m. en liten promenad vid lunchtid. I eftermiddags såg jag några snöflingor sakta dala ner och mitt hjärta höll på att fastna i halsgropen. "Inte mer snö nu!!!!!" Som tur var blev det inget mer än enstaka flingor .... puh......

I går var jag på Stoff och Stil och där hittade jag det här läckra tulpantyger. Det skall bli till vårgardiner i mitt kök. Det projektet tar jag hand om till nästa helg.

Jag måste säga att jag längtar vansinnigt mycket efter våren och ljuset. Det känns så avlägset när jag senast kunde ta en promenad när jag kom hem från jobb och solen sken. Men - den som väntar på något gott väntar inte för länge! Min tid kommer den också!

Inga kommentarer: