08 april 2008

Dagen i dag är din

"Dagen idag är en märklig dag, den är Din! Den kan Du fylla med vad Du vill, använd Dig av det. Dagen igår föll ur Dina händer, den kan inte få något annat innehåll än Du redan gett den. Dagen i morgon har Du inte fått löfte om men dagen idag är Din. Idag kan du glädja någon annan, idag kanske någon tackar just Dig för att Du finns till. Dagen idag är en märklig dag, den är Din".

Mycket kloka och vackra ord som förtjänar att tänkas flera gånger om dan'.

Idag har jag fått sytt lite på mitt påsprojekt. Det går sakta framåt, men ikväll fick jag den i alla fall quiltad. Inte frihandsquiltad som jag ville (det strulade till sig) utan det fick bli vanlig rutquiltning.

Så här blev resultatet. Syns kanske lite dåligt, men jag har quiltat med ganska kraftig guldtråd runt cirklarna och använt en blå quilttråd till rutorna.


Sen har jag äntligen fått fotograferat min swatch till Mystery Light KAL. Nu kan jag sätta igång, listan har redan kommit till "Clue 2", men jag är ju saktfärdig i början och kommer starkt på slutet hihihi........ Garnet är från Fleece Artist och heter Super Merino.




Inga kommentarer: