07 april 2008

Veckan som gått

Ännu en ny vecka! Ska försöka sammanfatta vecka som gick. Jobbet tog sin beskärda del som vanligt. Fredagen tillbringade jag på Slaghuset där jag lyssnade på ett föredrag av Egon Rommedal som pratade om "Det Goda Mötet" - hur vi kommunicerar med våra medmänniskor. Det var en intressant dag! Föredragshållaren lyckades hålla intresset genom att delge av personliga exempel och lite rolig "göteborgshumor".

I lördags var det dags för Öresundsquiltarnas månatliga möte. Denna gång var Butiken Annalunda från Förslöv på besök. Jag handlade lite blixtlås på metervara, lite vadd och en japansk väskbok.

Efter det for vi (Carmen, Eva W och jag) iväg till Symässan som i år höll till på Europaporten. Där fanns det mycket att titta på, inte så mycket lappteknik (tyvärr) men desto mer scrapbooking, garn, pärlor - t.o.m. glasögon och klockor fanns. Sen' förstås de vanliga symaskinsmärkena med sina representanter.

Det blev några inköp här också: 3 hg ullgarn från Ullcentrum på Öland i en vacker ljusgrå melerad nyans. Det kan nog bli bra till Super Karlas Poncho. Bara det räcker (1 hg innehåller 300 m). Sen' blev det lite småsaker som nålar och ett måttband bl.a.

På söndagen gjorde vi en utflykt till Vellingeblomman där vi handlade penséer till balkonglådorna, som vanligt gula och blå i pastellnyanser. En ny kaprifol till spaljén blev det också och en lavendel. Allt är planerat och klart. När blommorna växt ut lite ska jag lägga ut ett foto.

Inga kommentarer: