20 april 2008

Idag kom våren till Malmö


Helgen har varit jätteskön med vårvärme och sol från blå himmel. I eftermiddag tog jag en promenad tillsammans med min kamera och delar här med mig några av bilderna. I parken vid mitt bostadsområde blommar scilla, vårlök och vitsippor och bildar en tät matta.










Veckan som gick var som de flesta andra veckor, kanske lite lugnare än genomsnittet tidigare under året. På handarbetsfronten har jag varit flitig med stickorna som ni kan se på min Super Karla sjal, där jag håller på med de avslutande trekanterna. Sedan är det bården och uppspänningen kvar innan den är klar att börja användas.
Jag hoppas få den klar till min resa till Römö i början av juni.
Veckan som kommer blir kort för min del, på fredag har jag tagit leidgt och skall åka upp till skogarna i mellersta Halland för att delta i en sy-tillsammanshelg. Det ska bli SÅÅÅ skönt - att få koppla av med en favorithobby i en underbar natur med likasinnade - vad kan man mer önska!
Frågan är bara vad jag ska ta med mig och sy??? Jag har förstås inget att välja på ...hihihi... Den här gången ska jag i alla fall börja packa i god tid så att jag inte glömmer hälften.

Inga kommentarer: